Theaterlezen is een motiverende vorm van herhaald samenlezen. Twee lezers (of meer) nemen de rol van een personage op zich en lezen de teksten hardop voor. Theaterlezen of toneellezen is aantrekkelijk voor goede én zwakke lezers. De meerwaarde voor zwakke lezers is de kans op succeservaringen bij het theaterlezen. Theaterlezen bevordert het 'vloeiend lezen' (lezen met begrip en intonatie) en het leesplezier.

Theaterlezen is een motiverende vorm van herhaald samenlezen. Twee lezers (of meer) nemen de rol van een personage op zich en lezen de teksten hardop voor. Theaterlezen of toneellezen is aantrekkelijk voor goede én zwakke lezers. De meerwaarde voor zwakke lezers is de kans op succeservaringen bij het theaterlezen. Theaterlezen bevordert het 'vloeiend lezen' (lezen met begrip en intonatie) en het leesplezier.

Nieuwe dyslexiegame: Kees Komma & de boekenbende is een leuke gratis game die spelenderwijs lezen en luisteren combineert en zo een eerste kennismaking biedt met gesproken boeken.

Nieuwe dyslexiegame: Kees Komma & de boekenbende is een leuke gratis game die spelenderwijs lezen en luisteren combineert en zo een eerste kennismaking biedt met gesproken boeken.

Samenleesboeken: ijzersterk en effectief concept, speciaal voor tutorlezen en duolezen. Goede oefening voor zwakkere lezers en anderstaligen.

Samenleesboeken: ijzersterk en effectief concept, speciaal voor tutorlezen en duolezen. Goede oefening voor zwakkere lezers en anderstaligen.

Superspannende verhalen op een lager AVI-niveau, maar niet kinderachtig! De Spannend!-boeken zijn niet te dik en hebben niet te veel tekst per pagina. De kleurige illustraties op iedere pagina bieden rust tijdens het lezen en maken het verhaal gemakkelijker te begrijpen. Juist voor kinderen met een leesachterstand is het belangrijk dat ze plezier hebben en houden in het lezen. Alleen dan blijven ze lezen, en maken ze de ‘leeskilometers’ die ze zo hard nodig hebben.

Superspannende verhalen op een lager AVI-niveau, maar niet kinderachtig! De Spannend!-boeken zijn niet te dik en hebben niet te veel tekst per pagina. De kleurige illustraties op iedere pagina bieden rust tijdens het lezen en maken het verhaal gemakkelijker te begrijpen. Juist voor kinderen met een leesachterstand is het belangrijk dat ze plezier hebben en houden in het lezen. Alleen dan blijven ze lezen, en maken ze de ‘leeskilometers’ die ze zo hard nodig hebben.

De waanzinnige boomhut van 13 verdiepingen van Andy Griffiths. Leuk en grappig boek. Goed leesbaar voor kinderen met leesproblemen.

De waanzinnige boomhut van 13 verdiepingen van Terry Denton B Jeugd Leesboeken 2013

Voor sommige kinderen is het lezen van een boek heel inspannend. Lezen is dan een struikelblok, terwijl genieten van boeken juist zo’n goede stimulans is om het lezen te oefenen. Met de boeken van Zoeklicht Dyslexie ervaren kinderen weer hoe leuk lezen kan zijn.  In deze boeken krijgen kinderen dankzij de speciale vormgeving extra ondersteuning tijdens het lezen.

Voor sommige kinderen is het lezen van een boek heel inspannend. Lezen is dan een struikelblok, terwijl genieten van boeken juist zo’n goede stimulans is om het lezen te oefenen. Met de boeken van Zoeklicht Dyslexie ervaren kinderen weer hoe leuk lezen kan zijn. In deze boeken krijgen kinderen dankzij de speciale vormgeving extra ondersteuning tijdens het lezen.

Elseline Knuttel richtte in december 2010 haar speciaalzaak rondom 'lezen' op: www.leesletters.nl. LeesLETTERS richt zich voornamelijk op de zwakke lezers.

Elseline Knuttel richtte in december 2010 haar speciaalzaak rondom 'lezen' op: www.leesletters.nl. LeesLETTERS richt zich voornamelijk op de zwakke lezers.

Bij basisschool Pius10 in Dordrecht is de nieuwe methode Theaterlezen geïntroduceerd. De school gaat hiervoor speciale boeken gebruiken. Schrijfster Annemarie Bon was aanwezig om samen met de leerlingen uit de boeken te lezen.

Bij basisschool Pius10 in Dordrecht is de nieuwe methode Theaterlezen geïntroduceerd. De school gaat hiervoor speciale boeken gebruiken. Schrijfster Annemarie Bon was aanwezig om samen met de leerlingen uit de boeken te lezen.

Dekke Danst - Deel 2. Elise gaat met haar buurman Erik op zoek naar de wereld van het boek. Wat is er allemaal nodig voordat het boek in de bibliotheek of boekwinkel staat? In het filmpje ook aandacht voor het Makkelijk Lezen Plein.

Dekke Danst - Deel 2. Elise gaat met haar buurman Erik op zoek naar de wereld van het boek. Wat is er allemaal nodig voordat het boek in de bibliotheek of boekwinkel staat? In het filmpje ook aandacht voor het Makkelijk Lezen Plein.

Zoeklicht Informatief. Weet jij alles over voetbal?

Zoeklicht Informatief. Weet jij alles over voetbal?

Het hanengevecht herschreven voor de leesserie Zoeklicht dyslexie. Andere titels: Griezelbus 1, De regels van Floor, ff dimmen.

Het hanengevecht herschreven voor de leesserie Zoeklicht dyslexie. Andere titels: Griezelbus 1, De regels van Floor, ff dimmen.

De serie Zoeklicht van Zwijsen is speciaal voor bovenbouwleerlingen die moeite hebben met lezen. Juist zij hebben vaak een hekel aan lezen. Zoeklicht maakt het lezen weer leuk. De boeken zijn leestechnisch eenvoudiger, terwijl de verhalen aansluiten bij de belevingswereld van kinderen van 9 jaar en ouder. Zoeklichtboeken zijn er op AVI-niveau E3 t/m E5.

De serie Zoeklicht van Zwijsen is speciaal voor bovenbouwleerlingen die moeite hebben met lezen. Juist zij hebben vaak een hekel aan lezen. Zoeklicht maakt het lezen weer leuk. De boeken zijn leestechnisch eenvoudiger, terwijl de verhalen aansluiten bij de belevingswereld van kinderen van 9 jaar en ouder. Zoeklichtboeken zijn er op AVI-niveau E3 t/m E5.

Kinderen met dyslexie lezen vaak liever non-fictie dan fictie: boeken die 'ergens over gaan' dus.  De serie Zoeklicht Informatief (Weet jij alles over ...?) voorziet in deze behoefte.

Kinderen met dyslexie lezen vaak liever non-fictie dan fictie: boeken die 'ergens over gaan' dus. De serie Zoeklicht Informatief (Weet jij alles over ...?) voorziet in deze behoefte.

De serie 'Wist je dat?' bestaat uit humoristische informatieboekjes over dieren vol weetjes en grapjes. De handzame boeken bevatten een verhaal in stripvorm. Deze strips worden aangevuld met weetjes en feiten over de dieren. De opmaak is overzichtelijk en toegankelijk. 'Wist je dat?' is leuk en leerzaam tegelijk.

Les tigres, Michel Quintin, Alain M. Bergeron et Sampar

Dekke Danst - Deel 1. Elise gaat met haar buurman Erik op zoek naar de wereld van het boek. Wat is er allemaal nodig voordat het boek in de bibliotheek of boekwinkel staat? In het filmpje ook aandacht voor het Makkelijk Lezen Plein.

Dekke Danst - Deel 1. Elise gaat met haar buurman Erik op zoek naar de wereld van het boek. Wat is er allemaal nodig voordat het boek in de bibliotheek of boekwinkel staat? In het filmpje ook aandacht voor het Makkelijk Lezen Plein.

Marion van de Coolwijk schreef al meer dan 200 spannende boeken. Speciaal voor kinderen met leesproblemen schrijft ze in de serie Ik ben niet bom! Leesplezier staat bij deze boeken voorop. Marion heeft haar eigen instituut Kind in Beeld waar ze kinderen met leesproblemen onderzoekt en begeleidt. 'Lezen moet leuk zijn!' is haar motto.

Marion van de Coolwijk schreef al meer dan 200 spannende boeken. Speciaal voor kinderen met leesproblemen schrijft ze in de serie Ik ben niet bom! Leesplezier staat bij deze boeken voorop. Marion heeft haar eigen instituut Kind in Beeld waar ze kinderen met leesproblemen onderzoekt en begeleidt. 'Lezen moet leuk zijn!' is haar motto.

Pinterest
Search